Balik Kampung



Dah dekat seminggu bercuti.Besok aku nak balik kampung kejap.Ambik kereta yang dah tersadai dekat sebulan.Pegi KL Sentral beli tiket train.Dah lama tak nak train.Syukur tiket masih ada.Tempat tiJustify Fulldur.Last seat.Memang nak jadi rezeki.Cuti ni juga memberi peluang kepadaku untuk bermain dengan baby.Dah besar anak aku.Dah masuk 7 bulan.Dah pandai dah.Kesian dekat aisya.7 bulan ni asyik kena tinggal.Sekarang aku dan isteri pulak tinggalkan dia.Insyaallah dalam masa terdekat kami dapat kembali bersama.Bina 'life' kami.Itupun aku masih mencari rumah sewa yang terdekat...dan lepas nih kena pulak cari pengasuh.Tinggal lagi aisya.
My life nampaknya beransur ok.Tugas pun berjalan lancar.Sementara nak 'absorb' environment baru....dan semoga setiap usaha kami dipermudahlan yang esa.
Last sekali naik train adalah bersama arin.Masa deepavali 3-4 tahun lepas.Naik kelas ekonomi memang tak boleh tidor.Rasa macam nak balik bangalore.Dengan pasang radio lagu happy deepavali...faham je lah.Keretapi dengan indian tak dapat dipisahkan.Tapi kali ni aku dah beli yang superior,Harap tenang sampai butterworth.Harga tiket nak dekat sama dengan bas.So taklah rasa rugi sangat.Maybe aku boleh write something sementara nak tidur.Planning bisnes ataupun scratch pasal apa aku nak buat.
Minggu ni kerja main hujan.Naik motor sampai basah.KL minggu ni petang jer hujan.Basah kuyup aku dibuatnya.Lepas ni terpaksa la aku naik kereta dan mengharungi jem.Lagipun dah lama pinjam motor orang.
Sambil surfing...aku terjumpak laman web sekolah.Sebelum ni aku cari takder.Bukan tu jer..blog salah sorang cikgu pun ada.Dan blog student juga.Rupanya ada juga peminat blog dekat sekolah.Aku baru dilantik AJK ICT.Kena pulak bahagian maintainence.Tapi takder hal.Maybe aku boleh bantu mana yang patut.
Ramai cikgu kat sini memang interested pasal bisnes.Dan rasanya aku jumpa the right choice.Lepas ni pelan pelan kayuh.Selepas setahun berehat dalam industri nih...dah berkarat kena polish balik.Dan aku akan buat yang terbaik.
Nanti aku update pengalaman atas train....
semoga 2009 menjanjikan sinar yang gemilang
chioooow sin chi

0 comments:

Post a Comment